söndag 1 juli 2007

Gammeldags sideboard och Ikeafynd

Måste börja med att tacka er för det fina välkomnandet av min blogg! Det värmer att ni tycker om det jag gör!
Har varit och dokumenterat den fina sideboarden på 1,5 m jag köpte igår ( som står att läsa om i förra inlägget). Tanken var att idag slipa ner den och måla den vit, men när jag stod där med sandpapperet i högsta hugg så infann sig en känlsa att den svarta färgen nog skulle få vara kvar i sin svarta prakt. Ska nog bara tvätta av den faktiskt. I min lägenhet där jag bor nu har jag inte rikigt bestämt var den ska få sin plats, men i framtiden kan jag se den vitmålad i en härlig hall med tre platta kuddar ovanpå. Och vips så har man en underbar hall-pall att ha längst med väggen när man tar på sig skorna.

Vad tror ni om den ideén, hade det varit något?

Sen var det även dags för en sväng in till Ikea idag, och eftersom jag bor nära så blir det ganska ofta! Letade efter ett par vita gardiner till vardagsrummet, ville ha 3 m långa men det fanns inte. De hade utgått, då folk klagat att de fick klippa bort så mkt. Suck och pust....

Så med vemod tog jag en mindre, och jag såg hur gardinerna skulle släppa en bit från golvet, min värsta mardröm. En runda ner på Fyndavdelningen visade sig dock skulle vara mödan värd. Vad låg inte där om precis exakt samma gardiner men 3 meter långa!! Antagligen som de använt inför plåtandet av den nya katalogen För 75 kr/st kunde jag inte annat än att ta ett jämfotaskutt av glädje och övergav mitt första gardinval. De fick det bli, vilken tur jag har, eller så är det mina falkögon som är i farten igen!

Vardagsrummet är inte klart att visa så det får ni vänta med, men den snygga sideboarden för 80 kr delar jag mer än gärna med mej till er av! Vad tycker ni, visst är den bra snygg i svart med va?

25 kommentarer:

Nya och gamla ting sa...

Ooooo så snygg den var! Helt i min smak. Man undrar ju vad de övriga besökarna hade för sig, alt 1. det fanns en hel del att fynda så de hade redan fyndat massa när de passerade "dina" fynd, alt 2 de har inga falkögon:-) Det spelar ingen roll iofs hur det var, huvudsaken att du fyndade dem och ingen annan! Hade jag varit där hade det blivit dragkamp;-)

Skatan sa...

ha-ha! Det är precis rätt stil det! Fynda de där specialarna som egentlien inte borde finnas. Heja : )Fint sideboard. Jag förstår att du tvekar en smula inför att måla. Den är fin som den är... : )

Livet på kyrkstigen sa...

Hej, kikar in och tittar på din fina blogg. Tack så jättemycket för de snälla kommentarerna om mitt hem blev jätteglad! Kram

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

det kommer att bli jättefint...vilken underbar byrå/sideboard..ja eller snart hallmöbel. Vilken tur med gardinerna. Jag beställde vita tunna på ellos idag med knytband upptill...99kr för ett par. De har en hysterisk rea på massor av varor just nu. Kram

Spets och snor sa...

Verkligen en snygg möbel, har aldrig sett något liknanade. Grattis!

Signes Vind sa...

Det kallar jag fynd! o gardinerna på IKEA också - tänk när det bara stämmer. Jag håller med dig om att inte måla - även om vitt är läckert så kan det bli för mycket och det här skåpet har karaktär.

Älfgärdet sa...

Svart är helt rätt på ditt fynd! Jag är också alldeles ny på min blogg! Jag har då aldrig fått så mycket gjort sen jag trädde in i bloggvärlden, & att sen ha sin egen är ju jättekul!

♥ Pia... sa...

Hej..vilka fina fynd du gjort...kanonsnygga...och ja, snyggt svart som vitt faktiskt..ska bli kul att se vad du väljer...:)ha en trevlig dag...PIA

johanna sa...

Åhh vad fin den var..vad roligt att fynda så...Ha en undrbar dag
kram

Maria sa...

Hej! Har precis hittat hit...din blogg verkar fin. Välkommen till min!

Moodboardwithflowers sa...

väldigt snygg bänk! jag har ju också lite förkärlek till det vita med svarta detaljer.. så vackert!
Välkommen in till mig!

n o r d i n g å r d e n sa...

Så snygg skåp/bord, klart det ska vara svart!! Jag tyckte det var snyggt som det var, vilket fynd!!! Och vilken tur med gardinerna, iblnad ska man ha det också!! Mari.

Anonym sa...

Den är ju jättesnygg! Kanske lika fin svart som vit och så bra hallmöbel den kommer att bli sen!

LantlivsAnette sa...

Ojj ojj så fin möbel...den kommer att bli fin var du än ställer den..Kram Anette

♥ Pia... sa...

Tack själv...och självklart får du det.:)..PIA

Granne med Selma sa...

Gå på magkänslan, det brukar bli bäst. På rätt ställe kommer du att känna om det ska vara det ena eller det andra. Ibland är det bäst att "sova på saken".
Kram Sussie

Tingeltangel sa...

Fina fynd du gjort. Bra jobbat att få hem det sideboardet. Håller med dig om att det skulle bli mycket fint som hallbänk.Jag gillar dina stolar och tycker de är jättefina svarta - och omklädda.

Sagalisa sa...

Yes den är superfin svart o kommer att bli fin i framtiden oxå(om ni inte får sån liten hall som vi har..)
Visst är det roligt att blogga:)
Många kramar Anna

Anonym sa...

Jättefint sideboard! Och svart är tjusigt.. Gillar det mörka ihop med vitt!

Anonym sa...

Vilken fin bänk med förvaring! Håller med om att den skulle passa superbra i en hall med kuddar på! Den är fin i svart oxå! :)

♥ Pia... sa...

Hej..det är ok at länka ..gör det med:)..PIA

Hem och Lycka sa...

80 kr, nähä, jöss vilket fynd! Jättesnygg sideboard och tycker absolut att den är snygg både svart som vit!

Skatan sa...

Hur går det med skänken fröken? Vad gör du av den...lite nyfiken är man allt : )

dreamhouse sa...

otroligt fint! blir väldigt avis! och nej, måla den inte vit!! den är supersnygg som den är! fin härlig blogg du har!

i Emmas vita hem sa...

Hej! :)
Hamnade hos dig av en slump, vilken mysig sida du har! Jag är lika loppistokig som dig, det är nog det roligaste som finns. Vilken underbar sideboard du fyndade, den skulle jag vilja ha i min nya hall med sittkuddar på. Den är fin som den är, det går alltid att måla om sen!
Kramar Emma