söndag 8 juli 2007

Torpdrömmar, äppellundar och kvalster


Tack för era fina kommentarer, de värmer hjärtat så hela bröstet blir varmt! Bestämde mig idag för att åka ut till mina föräldrars gamla torp som de just nu håller på att totalrenovera. Med en massa äppelträd och sammanlagt 80 st fruktträd måste jag erkänna att det är lite av en idyll..... Jag fullkomligt längtar tills jag själv en dag får sätta tänderna i ett såndant här.

Fast besluten att hämta hem min fina svarta hallbänk åkte jag dit. Efter ett tag insåg jag dock att den inte gick in i bilen. Så det får bli en annan dag. Ni får vänta lite till mina vänner, och du med Skrotmaja som så gulligt undrar hur det gått med den!

Kan tala om att jag köpt vitt tyg att klä om mina svarta stolar med. Gjorde bara en läskig upptäckt idag. När jag full av iver skulle sprätta bort det gamla tyget kravlade miljoner små kryp ut, såg ut som loppor och jag blev helt skräckslagen. Så nu har de blivit förpassade till där ute, där får de vara tills jag kommer på ett sätt att bli av med dom. Kanske något starkt gift?!

Till sist vill jag gärna bjuda er på lite fler bilder från mina föräldrars torp. Efter makeovern kommer det säkert bli en riktig pärla! Att sitta under äppleträdens kronor är en härlig känsla...

3 kommentarer:

Nya och gamla ting sa...

Håller med dig om att det ser otroligt vackert ut! Att det finns så många träd är helt fantastiskt. Torpet kommer säkerligen att bli jättefint. Men vad är det du skriver, loppor eller dyligt lät inte alltför kul..huuga. Hoppas att du hittar på något bra. Kanske spraya med lite diskmedel eller annat rengöringsmedel?

Maria sa...

Härligt torp! Jag går också i sommarstugedrömmar just nu!

♥ Pia... sa...

Åh ¨åhärligt...men usch för små kryp...ischssss..men de åkte ut va?...PIA