måndag 30 juli 2007

Helgens loppisfynd

Efter en misslyckad loppishelg med felkörningar och halvtomma loppisstånd verkade helgens loppisfynd avlägset. Men inte gav jag upp, något skulle jag väl kunna hitta?

Falkögonen avsynande varenda milimeter, HÄR ska vi inte gå tomhänta hem ifrån! Fyndbegäret kittlade i mina fingerspetsar och jag började känna en försmak av segerns sötma på min tungspets...

Med mig hem fick jag tre ramar för tillsammans 10kr och en svart högmodern Höganäsoljelampa för en 5a! Den lilla ramen hade inget glas så den fick jag på köpet. Blaskade i min iver över lite vit fönsterfärg, tjockt och kladdigt men nu har man lärt sig det misstaget. Tänkte sätta en svart bakgrund och måla på "WC" i slingriga versaler för att sen hänga upp den på min vita toadörr.

Vad tror ni om denna idén? Billigt och ändå originellt... Den stora guld/vita ramen ska målas om i ännu obestämd färg ( lutar åt vit eller svart!) för att sen ha på väggen. Trots de handbroderade svanarna i korsstygn som innan prydde ramen blev jag inte avskräckt till att köpa den. Potentialen finns där!

3 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Blir lite nostalgisk... jag hade en sån där Höganäslampa när jag var i tonåren, fast vit. De var så otroligt populära. Man SKULLE ha en sån. har den inte kvar tyvärr
:-(

Skatan sa...

Kul idé med ramen och toabilden...får man härmas : )

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Vilke bra ide det där med toa skylten, mycket finurligt. Ja det gäller att ha fantasi när det kommer till loppisfynd. Många fula ankungar blir svanar efter lite uppiffning ;) Kram