torsdag 27 september 2007

Matrummet- gammalt möter nytt

Tänkte bjuda med er in i mitt matrum. Så ni får se hur jag har det där, och hur det blev med det där matbordet jag fyndade och målade om.
Bildvinklarna är lite udda, och perspektiven inte dom bästa. Jag bor i en liten två så ni får ha överseende med att jag boksvavligen har fått kravla upp på väggarna för att kunna ta dessa bilder.














Belysning underifrån gjorde mitt olivträd till ett effektfullt blickfång.



På kvällen lyser de silvriga lyktorna helt underbart. Tyvärr är bilderna tagna på dagen, så ni får simulera hur det hade sett ut!











Som en kontrast till det gamla bordet satte jag dit danska Myran-stolar. Tycker att de bryter av fint. Gammalt möter nytt...



13 kommentarer:

På Norrgården sa...

Riktigt snyggt med det upplysta olivträdet! Matplatsen ser väldigt inbjudande ut, ljus och fräsh. Gillar just blandningen av gammalt och nytt väldigt skarpt. Där blir säkert mysigt att sitta och äta!

Linneagården sa...

Härlig kontrast då gammalt möter nytt. Din tapet är ju bara sååå fin. Vet du vad den heter & kostar ca?
*kram* /madelene

Brunkullan sa...

Men hur snyggt blev inte ditt fyndade bord med ramen och tapeten!!? Hur snyggt som helst om du frågar mig.
Och strutar, och stenraden på matbordet...jisses sån inspiration:-D

Susanne

NICOLINAS BONING sa...

Vilket matrum du har!
Tufft med gammalt och nytt kombinerat med silver...där kommer maten att smaka ljuvligt;-)
En snygg fondvägg (som din) till det och allt är tiptop!
Kram/Birgitta

Nygammalt sa...

Vilket hem du har! Du har gjort så fint! Trevlig helg! Kram.

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så fint du har det! Snygg bordgrupp opch vilken tapet! Belysning är ju A & O så det skapar verkligen häftiga effekter... gulliga strutar nedan och ett sånt vackert bord du har gjort i inlägget under, blev ju toppensnyggt! Ha en bra helg! Mari.

Anonym sa...

Åh så fint du har det! Gillar verkligen tapeten! Vart har du hittat den? Gillar att du blandat gammalt och nytt på ett så stilsäkert sätt, du kan det där du=)

Hem och Lycka sa...

Otroligt snyggt blev det! Jättefint när man bryter av gammalt med nytt, likadant har jag det i köket. Olivträd hade jag inte haft nåt emot heller..

Lönnergårds Anna sa...

Visst är det snyggt att blanda. Det gillar jag med.

Ha det gott!
Kramar Anna

Hem & Harmoni Marie sa...

Så snyggt! Verkligen smakfullt!
Kram Marie

Randi sa...

Gillar valet av tapet - ursnyggt och effektfullt!
Belysningen på trädet måste var urläckert om kvällen.

Lina Gardelid sa...

Hej duktiga duktiga du! :)
Så fint du gör! Gillar dina idéer och inredning skarpt... men det har jag sagt innan va? ;)
Måste ge en eloge till soffbordet du knåpat ihop. Det blev kanonsnyggt!

Jo jag är ju ifrån Osby! Bodde uppe på "gräddhyllan" som det kallades en gång. Vi har säkert några gemensamma som vi känner... hur gammal är du? (det behöver du inte svara på om du inte vill) hihi...

Vet du vad... tänkte tipsa om ett litet erbjudande jag har just nu... Bloggrabatt! Kolla gärna in vad det innebär!
Stor kram och ha det gott sålänge!

Jill sa...

trillar in...

Vad snyggt o mycket förnurligt med soffbordet.

Hoppas de är ok om du hamnar i min blogg lista..Hit måste jag jhu hitta tibax*ler*

kram Jill