fredag 7 september 2007

Söta drömmar...

Äntligen är sovrummet klart efter en massa slit! Hör ni glädjetjuten?! Eller nja, helt klart är det inte, men så gott som.

När jag flyttade in såg lyan ut som ett slagfält, men med mycket tid och en massa envishet löser sig allt. Vilket är finast, före- eller efterbilderna? Haha.

Är ni beredda, för här kommer det. I en tvårummare ryms det inget stort sovrum, så om ni undrar varför bilderna är lite konstigt tagna så är det därför. Svängrummet för att ta bilder är inte det största!

Glöm inte, bilderna är klickbara!
Denna bilden visar färgskalan bäst.
De andra bilderna är lite kalla.
Väggen är målad i färgen creme/ honung.
Små vita kuddar med brodyr från Ikea.
Överkast Hemtex.
Sänghimmel gjord av gamla spetsgardiner från "Tant Elsa".












En säng värdig en prinsessa. Har inte kunnat slita mig från min gamla flicksäng än.








Spetsgardiner har åkt upp. Här ser man hela sängen. Älskar knopparna på sänggaveln.

















Närbild på krönet. Gaveln är klädd i ett härligt tyg med vita slinrande rankor på honungsfärgad botten. Smälter fint in tapeten, men sticker ut tillräckligt mycket för att precis synas.














Närbild på sniderierna. Detaljrikt! Märks det att jag fullkomligt älskar denna säng?!














Gaveländen är lika rikt dekorerad.

















Levande ljus är ett måste i varje sovrum. Detta är lite härligt rostigt.


Så här såg det ut före jag satte klorna i rummet.
Håll för ögonen.
Känsliga bloggar kan skadas för livet.
Visst är det härligt, känns som att ligga på en maskrosäng. Harmoni.... harkel, host.

Det var allt för mig, nu har jag inte mer att bjuda på. Ser ni någon skillnad? Hihi. Nu ska jag krypa ner i min härliga prinsessäng om en stund.


Söta drömmar!

Psst. Det vita skåpet längre ner på bloggen står också i sängkammaren.

18 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Så fint och romantiskt sovrum! Gillar verkligen din "sänghimmel"!! Ha en skön lördag! Kram!!

Lotten sa...

Underbart sovrum för en äkta princessa! Sängen var ju bara såå härlig på ett lite "kitchigt" sätt! ;-)

sabina sa...

Vilken förändring! Det är jättesnyggt! Nu alltså ;)... Jag förstår varför du fortfarande gillar sängen, det skulle jag också göra! I den blir det nog bara söta drömmar!

Brunkullan sa...

Så romantiskt det blev! Och jag ser en väldig förändring från före bilderna:-)

Äppelådorna idén var ju fiffig!

Susanne

Lönnergårds Anna sa...

Sååå romantiskt!
Sov sött!
Kramar Anna

Anonym sa...

Oj himmel och pannkaka vad ni måste ha slitet, men det måste kännas värt besväret, ler. Det blev så jätte fint!

Signes Vind sa...

Vilken förändring.
Så fint. Sänghimmel är verkligen romantiskt ;-)

faster atta sa...

Man kan ju inte tro att det är samma rum. Din säng är helt underbar, förstår att du inte kan slitas från den!!

Nygammalt sa...

Vilken härlig sida du har. Så himla mycket fint. Är det ok om jag länkar till dig? Kram.

Nygammalt sa...

Ha ha ha! Du är för rolig du! Men vad glad jag blir över att du gillar min sida. =)

Det är verkligen en riktig prinsessäng du har, ser himla skönt ut. Ljusstaken är också superfin. Kan ju knappt tro att det är samma rum.

Kram.

Amoroso sa...

Förstår att du riktigt älskar sängen! Du har dessutom fått till det kanonfint!

NICOLINAS BONING sa...

Vilket ljuvligt prinsessrum;-)
Kram/Birgitta

Hem och Lycka sa...

Vilket underbart sovrum! Så vackra bilder.. Gillar skarpt din banner också! kram

Lallis sa...

Men vad fint! Du har verkligen gjort underverk med rummet!
Kul att få komma in här till dig och kika. Kommer gärna igen.
Mvh Lallis

Skatan sa...

Hej och tack för besöket : ) Så fint och lugnt rummet blev...kan tänka mig att du sover gott där!

kram.

Evelinas hus sa...

Vilket jobb du har gjort!
Din säng är ju helt bedårande. Jag älskar ljusstaken.
Ha det bra och sov sött.
Kram Caroline

Granne med Selma sa...

Godmorgon!
Visst får du länka mig :-)
Har dig bland mina favoriter så jag "ränner" här titt som tätt. Inte alltid så bra på att hinna kommentera dock...
Kram

Anonym sa...

FOR en lekker seng!!!!