lördag 1 september 2007

Jag har blivit med b....b....BORD!















Så nu var det klippt igen! Jag har blivit stolt ägare till ett ovalt utdragbart matbord med smäckra ben som får alla svarvade spiror i världen att blekna.

En stund försenad till både förhandsvisning och själva loppisen, dundrade jag in med andan i halsen. Min väg genom loppmarkaden kantades av människor i alla dess åldrar som ihärdigt klamrade sig fast vid sina nyförvärvade fynd. Deras blickar talade ett tydligt språk: "Våga inte komma närmre, denna har jag redan lagt beslag på! Den är min!!" .

Vid detta underbara ovala matbord med iläggskivor stod just en äldre dam med en blick som ovan nämnd. Lite avvaktande gick jag fram för att studera bordet. Precis ett sånt jag letat efter. Några sekunder senare upptäckte jag till min förtjusning att hon i sjäva verket velat lägga beslag på ett 80-talsbord i skabbig fanér. Kvar stod "mitt" bord ensam utan ägare. Här gällde det att agera snabbt. Snabb som en vessla slank jag fram och la min hand på bordskivan.

NU VAR DEN MIN!

Min tanke var att bjuda 150kr för den, det är ju billigt för ett fint bord. I samma sekund som jag skulle säga etthun...... så hör jag en funktionär säga: "Ja, ge mej 30kr för det." TRETTIO KRONOR??!!! Är det verkligt? Sagt och gjort, jag slog till!















Vilken sommar jag haft! För bara några guldtior har jag hittat vackra möbler. Faktum är att jag idag med bordet fick min sista sak på min "måste-ha-till-hemmet-lista". Som ni förstår är detta mitt första hem där allt måste skaffas från grunden. Så ni inte tror jag är någon shoppo-man, eller loppisoman kanske man ska kalla det!

Imorgon väntar ommålning av bordet. Som ni ser har jag ordnat ett garage att kunna stå i, därav den vackra omgivningen på bilderna!

Jag ska hålla er uppdaterade om bordet! Tanken är att ni ska få se det på plats sen i min lya, om ni nu vill??!

18 kommentarer:

♥ Pia... sa...

oj du ..vilket vackert och fint bord..förstår om du är nöjd..skulle jag varit...oxå..ha en trevlig helg ..PIA

Taklyftet sa...

Första gången jag hittar hit och jag konstaterar att jisses vilka fynd du gör!
Ha en trevlig helg!
Jenny

Brunkullan sa...

Kära nån! 30:-! Vilket fynd. Och så snyggt det var!!

Susanne

johanna sa...

Åhh så fint det var..Det är så roligt när man hittar så fina saker..förstår att du är nöjd.Ska bli spännande ose vad du gör med det..
kraam

sabina sa...

Klart vi vill se hur det blir! Vilken tur du har haft!! Ibland har man flyt... :)

NICOLINAS BONING sa...

Snacka om att du gör fynd!
Vad snygga dom blir när du har på "lite målarfärg!
Stolarna...blev det volanger på dom?
Gillar verkigen ditt skåp med pärlspontsryggen...är själv hopplöst förälskad i den panelen;-)
Kram/Birgitta

Hem & Harmoni Marie sa...

Vilket superfynd! 30 kronor... det är ju nästan gratis. Helt suveränt!
Ha en fortsatt skön söndag!
Kram Marie

Sött och sunt sa...

30 kr är ju lika med gratis! vilket fynd! nu ska jag titta vidare på din blogg!

Evelinas hus sa...

Det var verkligen ett fint bord, du måste visa det sen när du är klar.
Kram Caroline

Skatan sa...

Men du är ju gaaalen! 30 beludas???! Bra jobbat, hälsar en skrota till en annan : ) Har själv varit ute och prutat idag...visar någon annan dag ;-) Tusen tack för tipset om lavendeln förresten. Då skall jag gräva ned den i min pytte-rabatt om någon vecka. Skall njuta lite till. Den har ingenting emot att samsas med
pioner och Astillbe hoppas jag?

Hej så länge!

Anonym sa...

Ojojoj, vilket fynd!! Grattis! Jättefint bord! Hoppas få se det på plats sen! /Terese

Lotten sa...

Oj, vilket fynd! 30 kronor för det fina bordet! Jag gillar de smäckra benen ;-) Skall bli spännande att se hur det tar sig ut i hemmiljö senare....

Hem och Lycka sa...

30!? Å jösses, det är ju fynd med stort F!! Jättefint!

Karin Krut sa...

Vilket superfynd!! Det kommer att bli jättefint. Jag ser verkligen fram emot färdibilderna :)
Kram Karin

"M" sa...

Jättefint bord, fina former med svängda ben.
Roligt att fynda på loppis, jag brukar ha turen att åxå komma över fina ting väldigt billigt, så kul.
Mvh "M" "Hjärtan på tråd"

Handplockat sa...

men vilket karamell bord GRATTIS
*ler*
helfint vardet verkligen
ha det bäst

Amoroso sa...

Oj det här var "stort".. :-) Ett stort grattis får man väl lov att säga. Vilket otroligt fynd du gjorde! Klart att vi vill se det på plats sedan !

Stina sa...

Vilket fint bord...Kram