tisdag 18 september 2007

Ljuva toner...

...blir det med strutar av gamla notpapper.




















Dessa strutarna tillverkade jag ikväll. Mina ska pryda vinterns julgran fulla med polkagrisar. Texten "Fröjdefull Jul" ska då stå på dem istället för Fröken Fägring.


















Visst är det en härlig kontrast när gammalt gulnat notpapper möter skir vit spets? Underbart. Och den lilla ensamma fjädern tar våra tankar till änglavingar. Kan riktigt se dessa strutar redan nu framför mig i min kommande julgran. Just nu fick mitt olivträd agera stand in för julgranen.

Var hade du hängt dina strutar?
Dags att pyssla vidare / Fröken Fägring

11 kommentarer:

Nygammalt sa...

Himlar så fint. Vad du kan! Jag skulle gärna käka polkagrisar ur dem! =) Inte fel med vinter ändå...
kram.

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fina strutar du gjort...visst längtar man till jul så att man får pynta och göra massor av strutar...Kram Anette

Karin Krut sa...

Bordet blev KANONFINT! Strutar verkar vara grejen just nu, kanske man får göra en runda till loppisen och hitta gamla böcker ;) Strutarna är jättefina det ska bli roligt att se julgranen sen. Olivträdet var en bra stand in ;)
Kram Karin

Linneagården sa...

Fina! Kul att du satt dit "din logga" Fröken Fägring.
Är det ok om jag länkar?
*kram* /madelene

Emmas inne och ute sa...

Verkligen fin blogg du har. Kul att du tittade in hos mig med!Kram Emma

NICOLINAS BONING sa...

Vilket snyggt bord!
Och strutarna är alldeles...alldeles underbara;-)
Kram/Birgitta

Amoroso sa...

Längtar också grymt till advent då man får börja pynta!

Granne med Selma sa...

Blir alldeles själaglad när jag tänker på julen! Det är så himmelens roligt med allt pyssel, alla ljus och alla dofter! Blev väldigt sugen på att göra strutar nu faktiskt sedan jag sett dina. Var fick du tag i det vackra pappret?
Ditt bord blev som ett smycke! Vilken fantastisk idé. Skulle kunna platsa i en heminredningstidning!
Blir väldigt stolt och glad om du länkar till mig! Din blogg är fantastisk!
Kram

Lönnergårds Anna sa...

Så gudomliga strutar. Har ju lite gammalt notpapper liggandes. Hoppas att mina blir lika fina som dina.
Ha det gott!
Kramar Anna

På Norrgården sa...

Åh vad fint! Blir så inspirerad av ditt pyssel! Vill också göra fina saker. Kanske får lite tid till det kommande helg. Ha en bra vecka!

Hem och Lycka sa...

Underbara strutar! Jättefina, har gjort jag också..