söndag 23 mars 2008

Silvertavla och målarprojekt

Måste bara dela med mig av mitt senaste loppisköp, en silvertavla med en madonna. Tyckte att den vara SÅ charmig. Har aldrig sett något liknande.

Minns ni den svarte sideboarden jag loppisköpte förra sommaren? http://frokenfagring.blogspot.com/2007/07/sideboard-och-ikeafynd.html Sedan dess har den stått skamfilad och svart och fått arbeta som tjänare åt tv:n. Men sen jäklar tog det fart. För ett tag sedan inhandlades en vacker grå färg och nu har målandet påbörjats. Är det fler här som precis som jag fullkomligt älskar att måla om möbler och se hur de förvandlas? Och visst är det snyggt med en härlig grå nyans som bryter av lite i den vita inredningen? En tillräckligt grå nyans för att bryta av mot det vita, men tillräckligt ljus för att det vita lugnet och harmonin inte ska försvinna. Resultatet då, ja, det får ni vänta lite till på!

10 kommentarer:

My Lovely Things sa...

nämen vilket otroligt fint sidebord!!

Det kommer bli super i grått..
jag är väldigt förtjust i grått..tycker oxå att det bryter av så fint mot det vita...

väntar med spänning på att få se resultatet..

ha det gott..
kram anna

Jenny Oak Fae sa...

En ikon på loppis ?!

Nu vet jag inte hur mycket du gav för den, men vågar ändå påstå att du gjort ett FYND !!!

Kram, Jenny

<3

Jenny Oak Fae sa...

10 kronor...det var billigt!

Det är kanske ingen dyrbar & gammal ikon, men den är ju så FIN !

Kolla här på liknande:

http://thesilvericon.com/index.sht

Lilla Blanka sa...

Wow vilken unik och fin silvertavla!
Ditt sideboard är magnifikt..! Skall bli så kul att se hur den ser ut när du "trollat" lite med den :)
Det är jättekul att se förvandligar av möbler tycker jag!
Kram
Mia

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Det är jättekul att se förvandlingar av möbler.Älskar att fynda billiga möbler som sen kan bli så vackra.
Kram/Irene

IKT i min vardag sa...

Tack, vad gulligt att du vill skicka bilderna!:-)

Mailadress: linda.eriksson@edu.boras.se

Kram

Malin sa...

Åhh.. jag blev lite kär i ditt sideboard. :) Varför hittar jag aldrig sånna fynd?! :) Tror att det kommer bli riktigt fint!

lisa sa...

hur går du tillväga när du målar om? för att det ska bli så slät yta som möjligt vill säga? vi håller på att måla om en hyllmöbel och jag vill inte det ska bli randigt....
tacksam för alla tips jag kan få.

CA sa...

Hej, jag är intresserad av att köpa skolbänken till min lilla tjej.....Finns den kvar?

CA sa...

Förresten, är det någon som vunnit ringen än? Den är superfin så om inte så håller jag tummarna för att jag blir den lycklige vinnaren ;0)