tisdag 25 mars 2008

Grått är verkligen flott





Efter åtskilliga penseldrag är mitt svarta sideboard ett minne blott, nu står det istället och stoltserar i grått. Ett TACK till Johanna på bloggen Vintage som hjälpte mig att hitta en varm -och inte kall- grå kulör.


















Nu får den agera tv-bänk. Mycket snyggare (och billigare!) tycker jag än de man kan köpa på ex. Ikea. I de tre skåpen undertill göms dvd-spelare och annat elektronik-tjaffs som man inte vill se.

















Det är svårt att återge färgen på kamera, men denna bilden hamnar närmast. Tänk lite mer smuts-varm så förstår ni hur underbar färgen är! Den är för övrigt samma färg som jag målat mina lampor i som jag visade för några inlägg sedan.

















Mitt under plåtningen kikade en liten nyfiken råtta fram. Vilken tur att han var grå så att han fick vara kvar i bilden!

14 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Oj, så fint! Grått är verkligen en vacker färg! Allt behöver inte vara vitt :)

Ha en fortsatt go tisdag! Kram Marie

Anonym sa...

Det var vackra grå bilder du visar. En lugn skön färg. Ha det gott // Solan

Anonym sa...

Åh vad fint skåpet blev!!

Jenny Oak Fae sa...

Åh, vad BRA det blev, verkligen snyggt! Säkert bättre kvalité än IKEA också...

Kram, Jenny

<3

Tidsmästarinnan sa...

Ja det blev helt suveränt! Och helt eget, inte massproducerat. Jag kikade lite längre ner och fick se skåpet "före" också, då blev det ännu finare!
Kram
S

Jo sa...

Det blev ju jättebra! Håller med dig om att grått är flott! Vi har grått i tre av rummen i vår lägenhet, i olika nyaner och fondväggar.. Det är så himla fint med grått, det framhäver andra färger så bra, så jag tycker att det är en perfekt grund. Sen ändrar man smådetaljer istället! :) Ha det gott!

Randi sa...

Men så läckert skåpet blev. Och vilken snygg design. Ett sånt fint skåp hittar man inte på Ikea!
Kram Randi

Evelinas hus sa...

Hej!
Ja den blev ju superfin. Tonen är verkligen varm som du säger.
Ja jag måste fundera mer.
Må så gott.
Kram Caroline

P-lina sa...

Nämen vad fint det blev.....verkligen!

Ha de !

Lila sa...

Otroligt fint!

Kramar Lila

Lila sa...

Hallå igen. Jättefin tapet du har som fondvägg. Du får superdupergärna maila mig vad denna heter.

Kramar lila
lilasblogg@yahoo.se

Hem och Lycka sa...

O vilken vacker tv-bänk, den blev verkligen kanonfin! Trevlig helg, kram!

Södralycke sa...

Vilken vacker grå färg, blev verkligen jättesnyggt!

trevlig helg!
/Johanna

Frida sa...

Håller verkligen med dig om att grått är fint. Så fint Tv bordet blev! Jättemysig blogg du har!
Kram frida