fredag 12 oktober 2007

Ett vackert yttre....

Dagens inlägg är ett boktips, eller nja, nästan.














Som liten flicka hittade jag denna boken i en antikaffär, och var redan då intresserad av detaljer, vitt och det där lilla extra. Jag köpte den för en liten slant, och ända sen dess har den följt mig. Innehållet brydde jag mig inte om, och gör inte nu heller. Det vackra omslaget är helt underbart. Tänk att det fanns sådana böcker förr!

Den är mitt livs bästa köp, och tjänar just nu som toalettlektyr åt besökande gäster.
Som ni ser på bilderna så har pepparkaksformarna kommit. De damp ner i brevlådan idag, och jag kan redan se de framför mig hängandes i julgranen.
Bjuder även på mitt nyförvärvade halvbord för 5 kr som efter lite ny färg blivit strålande vacker!

4 kommentarer:

Handplockat sa...

vilka fynd GRATTIS

när jag ser ditt halvbord inser jag att jag skall åka på loppisen som finns här i byn och slå till på ett halvbort med tillhörande spegel
de är bruna nu men de ska få bli vita
bestämde mej nu när jag ser ditt halvbord

ha en go söndagtjingeling

NICOLINAS BONING sa...

Vilka fynd du gör;-)
Gamla böcker har faktiskt mycket mer charmiga omslag än dom nya man köper idag.
Kram/Birgitta

Lina Gardelid sa...

Hej Karolina! (fint namn när jag tänker efter ;) )
Jag är SÅ nyfiken på vilka loppisar och antikaffärer du besöker då du kan fynda så bra grejer? Har du tips på ställen du vill dela med dig? =)
Kram från (Karo)Lina på Gården.

Evelinas hus sa...

Nämen herregud vet du vad.
Jag har en likadan bok. Jag har fått den av min mormor för flera år sedan. Hon hade två och jag fick en bara för att jag gillade den så mycket (omslaget). Lustigt att du visar en sån.
Kram Caroline