torsdag 28 juni 2007

Fyndat Emmafåtölj


Måste visa mitt nya inköp. Såg en annons på blocket om en Emmastol och gav mig med dunder och brak iväg för att hämta hem den igår! Visst är den fin?


Trodde att den skulle vara guldig ( har nämligen en guldig medaljongtapet!), men in real life var den äckligt grön a lá överkokt broccoli.


Har planer på att börja en möbeltapetserar-kurs, så denna får nog bli mitt första objekt att klä om! Tänkte ha den i hallen sen så folk kan på ta sig skorna både praktiskt och bekvämt. Emmastolarna är ju så nätta och klassiska! "Efter"-bild kommer sen. Hej så länge!

2 kommentarer:

Erica sa...

Har du kvar din emma-fåtölj? Du är inte intresserad av att sälja? Vi har nämligen en sån i samma "'äckel-gröna" och skulle så gärna vilja ha två. :)

Ewa sa...

Hej!

Vad kul att följa din blogg. Jag har själv startat en liknande blogg - och har just börjat en möbeltapetserarkurs. Ska gå andra gången på lördag. Just nu håller jag på att klä om fyra stolsitsar från grunden - kunde inte fatta att det finns så många moment! Mitt nästa projekt är två Emmor som jag fått tag i på Facebook av alla ställen. Två stycken jättefina Emmor för 500 kr - och hemkörda.

Hälsningar Ewa http://ewasgammaltsomnytt.wordpress.com/