torsdag 1 maj 2008

Balkongen blommar

Nu är jag tillbaka efter data-kraschen. Med kraft. Tänkte dela med mig av bilderna på min nygjorda balkong. När jag flyttade in var den plastiga balkongen inbyggd av gröna alger och mossa och det målade cementgolvet var flagat. Ord som mysigt, ombonat och behagligt var inga yttringar från vare sig min eller mina besökares munnar. I ett år har den stått där, skruttig och fått agera avskrädesplats för gamla mattor och avblommade amaryllisar. Ett skämt mot mitt annars stora trädgårdsintresse. Så i förra veckan sprattlade vårkänslorna till i min kropp. Med vässad blick och nygrönade fingrar tog jag mig an besten. Plasträcket skrubbades från alger, acacia-trätrall lades på golvet och vita penseér, olivträd och stolar inhandlades. Penseérna sattes i en rostig korg av hönsnät som jag klätt in med mossa. En vit 5kronors-pall blev bord. Olivträdet har vit marmorkross om fötterna och ska senare ner i en kruka. Den konformade spiralen ska snart få bli kläng-hjälp åt mina egenodlade vita luktärter. Vovven hälsar att balkongen är JÄTTESKÖN att vara på!

6 kommentarer:

Johi sa...

Jättefint! Där kommer du att trivas!

Jenny Oak Fae sa...

Ser fint ut redan nu : )

Kram, Jenny

<3

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig balkong!

Kram Maud

Anonym sa...

Fint! Ha det bra! /Malin www.metrobloggen.se/sjurum

husnummer30 sa...

Härligt med balkong! Vi har ingen nu (och ingen egen trädgård heller) och i dessa tider saknar jag verkligen vår förra lägenhet, där jag fyllde balkongen med blommor vår/sommar. Måste flytta...

Jättefina möbler! Det behövs inte mer på en liten balkong.

Ha en riktigt fin helg! //Jill.

Hem och Lycka sa...

Vad fint det blev, kanonsnyggt! kram!