fredag 29 februari 2008

Uppåt väggarna - behöver er experthjälp

Lika svårt som det är att hitta snygga mattor, likaså är det med tavlor. Så jag undrar: Vad har ni på era väggar?

Nu är jag trött på att i flera månader fått se de tomma tavelramarna. Jag funderar på att ha några svart-vita motiv i alla ramarna, så det blir en helhet. Men sen tar det STOPP! Letar som en tok men urvalet på marknaden är ju inte direkt överdådigt.







Jag har samlat olika sorters tavlor - både nya och loppisfynd som målats svart - för att få ett mer spännande intryck. Kanske ha gamla dokument i? (Den vissna amaryllisen som speglas i tavelglaset får ni blunda för!)












Eller kanske i någon av ramarna ha en bit av den fondtapeten som sitter vid matplatsen i andra sidan rummet? Så binds rummet samman?

10 kommentarer:

husnummer30 sa...

Kanske lite snygg text av något slag? Kommer självklart inte ihåg vilken blogg det nu var, men där hade hon bara skrivit vackra ord på ett A4:a papper och ramat in. Det var jättefint! Ord som hallon, fläderblom, solsken, kärlek...man kan ju komma på en hel massa fina!

Lycka till med funderandet! //Jill.

Jenny Oak Fae sa...

Ja, text vore snyggt, och det vore också fint med en bit tapet som du själv föreslog. Notpapper är också vackert!

Trevlig helg!

Kram, Jenny

<3

Jo sa...

Du kan ju ha ett tema, blommor eller kust tex och ha alla bilder utom EN i svartvitt. Du kanske kan hitta en färgbild som innehåller någon accentfärg som du har i rummet? :) Du har arrangerat ramarna snyggt iallfall, så vad du än gör blir det nog snyggt! :)

Kristin sa...

Hej hej,
vi har också svarta ramar i vårt vardagsrum, i dem har vi svartvita bilder på oss (bröllopsbilder och bilder på J som liten & bebis). Svartvita foton i svarta ramar tycker jag är väldigt snyggt. Om du inte vill sätta in bilder på människor så kan du ju alltid fota några fina detaljer från ert hem (blommor eller prylar eller liknande) och göra dem svartvita när du lämnar in för förstoring. Snyggt och unikt.

Ha en skön helg!

Kram Kristin

Hem och Lycka sa...

Tycker absolut att det vore fint med tapeten i. Finns ju vackra dokument att rama in också. kram!

Karin Krut sa...

Hmmm... jag är inte rätt person att ge råd. Jag har inget på väggarna *skrattar* jag har massor med saker överallt men inget på väggarna eller jo förresten.. en knoppbräda i sovrummet och en stor spegel i vardagsrummet :)Jag har dock planer på att sätta upp foton på familjen och alla våra äventyr men vi måste köpa en skrivare först så jag kan skriva ut massor med svartvita kort :) tråkigt nog är det alltid någonting annat som kommer före
Ha en skön lördag
Kram Karin

Anonym sa...

Vad fint du har det! Det ska bli spännande att se vad du fyller ramarna med!
Kram

Hanna sa...

oj, va snyggt vardagsrum du har! / Hanna

Anonym sa...

Marc Chagall har en del i svart/vitt som är i romantiskt stuk. Här är en affisch.

http://www.allposters.com/gallery.asp?startat=/getposter.asp&APNum=331391&CID=3E99C7F19D874C05B3C10600C11C42E8&PPID=1&search=23223&f=c&FindID=23223&P=3&PP=22&sortby=PD&cname=Marc+Chagall&SearchID=

Anonym sa...

Oj, vet inte om du fick länken. Verket heter i alla fall Amoureux och är från 1956.