tisdag 18 december 2007

Sagan om den bortglömda vinsten...

Denna fina vinst, apelsin -och fikonmarmelad med kanel, vann jag i I mitt paradis tävling som var för ett tag sedan.

För två veckor sedan hämtade jag ut ett paket böcker på Posten. Avin hade inte hunnit komma än, så ivrig som jag var så uppgav jag bara kollinr. Senare på dagen damp det ner ett avi i min brevlåda, och senila lilla jag som glömt bort sin tidigare vinst trodde att det avi som nu kom var det om de redan uthämtade böckerna. Jag lät avin ligga, ända tills för någon dag sedan då jag plötsligt insåg att det nog var min vinst som kommit. Jag som några dagar innan tänkt SLÄNGA det! Överlycklig som bara ett barn kan vara, ömsom sprang jag och ömsom skuttade jag in på Posten med avin i högsta hugg. Med andan i halsen och en kittlande känsla lyckades jag få fram: Ett paket....till mig..... Expediten tittade konstigt på mig innan hon tog fram det. Framför mig på disken låg ett fint paket inslaget i gammaldags papper. Lyckan var fullständig! Tänk vilken otur jag haft om jag råkat slänga avin....





















För övrigt så strejkar min kamera eller så vill den inte bli vän med vintermörkert. Delar med mig av min stjärna i fönstret, den tyckte den visst om att fotografera utan att få spel...

5 kommentarer:

Lina Gardelid sa...

Hej igen fröken fägring!
Vad roligt det är att få ett ansikte bakom bloggaren! Man har ju sin egna bild i huvudet av hur en människa ser ut... du hade nog typ mörkt och kort hår.. Ha ha... skumt!
Är det bara jag som får utseenden på bloggare i mitt huvud innan jag vet hur de ser ut?
Ja... jag är nog knäpp! =)
Kram!

Sofia sa...

Hej!
En sån där stärna har jag i mitt hall-fönster... visst är den fin.. och 79 kr eller nåt liknande.
Vilken fin blogg du har!
Tack för en inspirerande stund, länkar dig och kommer tillbaka då och då!
Mvh Sofia

Hem och Lycka sa...

Vilken tur att du inte slängde avin! Härlig vinst och en vacker stjärna.. Länkar till dig, hojta till om du har nåt emot det. God jul! kram

Nygammalt sa...

Halloj!
Vilken fin present du fick. Väntar faktiskt på en egen vinst men jag vet inte om den har försvunnit på posten eller om personen glömt bort. Man vill ju inte direkt fråga *ha ha*

Kul att få se bild på dig också!
Önskar dig en trevlig jul!
Kram.

Anonym sa...

Har just hittat din blogg. Vilka vackra bilder och fin inspiration! Den ligger nu överst bland favoriterna!

Välkommen in på min:
http://hemlangtankurser.blogspot.com/