fredag 14 december 2007

Min Första Gröna Kärlek...

Idag var det dags för den stora dagen, dagen då jag skulle få min första julgran i mitt första egna bo...























Efter mycket slit med julgransfot och annat tråkigt praktiskt så fick jag äntligen tillfället att börja hänga upp allt pynt jag samlat sedan liten. Stunden jag länge väntat på!
Varje pynt hängdes varsamt upp på de doftande grenarna och i toppen satte jag upp min vita ängel. Vad har ni i er topp? Fler bilder kommer imorgon, när ljuset är lite bättre. Om den instabila granen inte hinner välta tills dess, kras. Ve och fasa för dessa attans julgranfötter, man kan ju få ett nervsammanbrott! Vilken tur att jag hade härliga och sakrala julsånger på från Tyskland. Underbart. Tysk kyrklig julmusik är verkligen en höjdare, bättre julstämning finns inte... Har ni inte lyssnat, gör det! Och glöm inte vem som tipsade er...hihi.

5 kommentarer:

Kristin sa...

Hej Karolina! Har min vinst kommit fram till dig?

Jag såg att du var med i senaste Family Living, vad kul!!!! Det är jättekul när man sitter och bläddrar i en tidning och upptäcker att oj - den personen "känner" jag på nätet! :-)

Ha en skön adventshelg!

Kram Kristin

Kristin sa...

Hej igen Karolina!!! Det var det nyaste numret av Family Living, tror det stod jan-feb 2008 på det (nr 1/08 borde det vara då?). Jag har en prenumeration (sådan där billig på 3 nr) på den tidningen, jag fick den i veckan, så den kanske inte har kommit ut i affärerna än! Det var med en bild på mathörnan i ditt vardagsrum på en sida och så stod det att man kunde gå in på www.familyliving.se och ladda upp egna bilder och visa... att du hade gjort det och så stod det ditt namn + bloggnamnet! Jättefin bild var det. Jag blev så sugen på att kolla på din blogg så igår gick jag igenom hela bloggen och läste rubbet! Vilka fina inredningar du har fått till, och till så liten peng! Fantastiskt!

Ditt sovrum blev jag bara SÅ sugen på... jättefin säng med den där lilla, men ändå eleganta, sänghimmeln och så den fina, stora gjutjärnsljusstaken... VILL OCKSÅ HA!

Jag undrar dock hur det gick med koskinnet???? Tog du det där ljusa skinnet du visade? Tyckte det var jättesnyggt. Vi har ett koskin i vitt och brunprickigt som ligger under soffbordet i vardagsrummet, det passar där för vi har ljusbeige-randiga tapeter och mest vit inredning där. Jag lobbar för vita Ektorpsoffor men just nu är det de beiga Ektorparna som står där...

Ha en bra dag!

/Kristin

Lina Gardelid sa...

Hallå lilla Fröken Fägring!

Det är inte så ofta man ser dig inne på din blogg men när du väl skriver blir man glad!

Jag vill bara tipsa dig om ett litet jul-lotteri jag har på min blogg och samtidigt vill jag önska dig en RIKTIGT GOD JUL!!
hoppas den blir lugn och härlig med mycket värme och god mat!

KRAM
/Lina

Lotta sa...

Hej!
Vilken fin ängel du har i toppen av din gran. Jag är traditionell, jag har en toppstjärna.

Ha det härligt och mys mycket fram till jul!

Kram
Lotta

Jes/Vita villa vila sa...

Vad roligt att hitta en ny härlig blogg att besöka!!! Hit kommer jag igen :) Var så säker!

Stor kram Jes