lördag 19 januari 2008

Vit lockig kofäll...

Muu, nu kommer äntligen svaret på vilken matta jag valde. Det blev varken den svarta mattan eller den beiga kofällen. Omständighet är mitt ledord. Tillbaka i affären hittade jag en gigantiskt stor kohud i vitt med lite längre lockigt hår. Den var en dröm, förutom priset på harkel 3500kr host. Den är tålig till tusen och har redan klarat av både köttfärssås och ketchup. Rekomenderas till alla som älskar vitt och har barn. Bara till att torka av.























Var på en outlet häromdagen. Vad hittade jag där om inte en till vit/beige fäll i storlek mindre. För en tusenlapp blev den min och pryder nu mitt kök. Den som väntar får se.

















För mig behöver inte en kofäll enbart andas cowboy och western. Har jag lyckats få bort den känslan hos mig? Hoppas.

















Måste köpa ny kamera. Blir ju frustrerad över att jag inte kan återspeglar ko-lockar m.m på rätt sätt. Ingen feeling liksom. Kallt och statiskt.







Den uppmärksamme ser att mitt halvbord som jag loppisfyndade för 5 kr är placerat i hålet mellan de två sofforna. Blev bättre än väntat.























Hur tycker ni det blev med den nya mattan?
























11 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser jättefint ut! Tycker visst du kan förmedla känslan.
Du, elementskyddet var rysligt snyggt. Han du gjort det själv eller köpt?? Du får gärna svara inne hos mig.

Skön lördag!

Johnna G sa...

Mycket snyggt med den "vita kon". Skulle absolut inte ha något mot att äga en sån själv.
Trevlig helg / Mariehill

Anonym sa...

Fantastiskt säger jag! Jag vill oxå ha en kofäll fast i vitt och brunt till mitt vardagsrum. :D

Karin Krut sa...

Inte en suck av kobojsare i ditt hem ;) Mattan blev helt underbar! Vilken tur att du var lite omständig :)
Ha en skön söndagkväll
Kram Karin

Kristin sa...

Hej Carolina! Vad kul att få se vad som hamnade på golvet till slut! JÄTTEFINT!!! Jag tillhör ju också den skara som har en ko på golvet, jag tycker absolut det kan passa hos andra än bara western-människor! (Jag är definitivt ingen westernmänniska iaf!) Min kofäll i vardagsrummet är vit och kolafärgad och jag är väldigt nöjd med den! (min är nog en korthårig variant, men jag har sett långhåriga skinn också - undrar om det är någon särskild ras eller om lilla kon fick åka till himlen när den hade vinterpäls? har frågat runt lite men ingen verkar veta... det är väl kanske dum fråga!)

Jag skulle vilja ha ett till koskinn, sådär lite fjällkoaktigt så det är vitt med små, svarta prickar/stänk. Skulle lägga det i vårt sovrum då. Vi får se vad det blir.

Är så avundsjuk på ditt fina vardagsrum!!!! Du har verkligen god smak! :-)

Fru Grön sa...

vad fint du har det! mattan passar jättebra. ett bra val!

Linda

Fru Grön sa...

vad fint du har det! mattan passar jättebra. ett bra val!

Linda

IKT i min vardag sa...

Det ser hur bra ut som helst! Jag kan ana lockarna:)

Hälsningar Linda

Johi sa...

Snyggt. Jag tycker att det livar upp allt det vita.

Anonym sa...

Hej, letar sjalv efter en helt vit ko hud. Var hittade du den "dyra" Halsningar Ulrika

Unknown sa...

Var är köpt