söndag 12 augusti 2007

Merde! Fransk beslutsångest...

Kommer ni ihåg mina franska stolar jag fyndade för en tia stycket? Den fula bruna sitsen åkte av och nu har jag klätt dem i ett vitt tyg.

Själv tycker jag att det inte riktigt blev som jag tänkt mig. Det blir stelt på något sätt. Visst är det frustrerande när saker inte blir som man så duktigt målat upp i huvudet att det ska bli?!
Så det är här ni kommer in i bilden är det tänkt. Med hjälp av er ska jag försöka lösa detta världsproblem.


Fråga 1:
Ska jag satsa på en VIT VOLANG-KJOL?

Eller är det bara jag som tycker det ser naket ut med den strama vita sits jag nyss klätt dit?











Fråga 2: Vet ni VAR man kan hitta vita volangkjolar på nätet, mer än på Cosas?











13 kommentarer:

Lotten sa...

Jag tycker absolut att du skall pröva med en volangklol ;-) Ser lite stelt och avklätt ut.... du kan väl pröva att sy själv? Jag har tyvärr inga tips på vart du kan köpa sådana på nätet.

Karin Krut sa...

Stolarna är jättefina men du har rätt i att dom ser lite nakna ut. Om du inte gillar det gulliga i volang så kan du prova med ett överdrag med "rak" kjol som hänger ner lite. Det blir lite stramare än rynkig volang men inte lika avklätt som utan.
Kram Karin

Anonym sa...

Hejsvejs!
Fridas Gård har volangkjolar till stolar,till hyfsat pris:)
Jenny

Nellie sa...

Har sett fina på www.designrummet.se (och i verkligheten)med liten volang även i bak (öppet i bakre hörnen för stolsryggen). Egentligen med dragkedja för istoppdyna men funkar lika bra som överdrag.Jag gör med denna kommentar härmed officiell debut i bloggarnas värld. Hjärtlig hälsning till dig, och många andra med vit o lantlig inredning, som inspirerat mig till nystartad make-over i mitt hus. Kanske kan jag även lära mig hur man gör en egen blogg framöver och återgälda alla med bilder med loppisfynd o före-efter bilder. Jag får så mycket energi och inredarlust av era fina bilder. Återigen tack, Nellie.

Sött och sunt sa...

hallå vilken spännande blogg du har! vill gärna se bilder på hur stolarna med volang om du finner några som passar! jag är ganska ny i bloggvärlden men släng gärna ett öga och en kommentar på min blogg!!

ha de gött! sofia

Signes Vind sa...

Pröva med volang - håller med dig med att det är lite stelt med bara vitt tyg. Kanske randigt blir bättre om det inte passar med volang?

Stina sa...

Jag tycker volangkjol, jag med.

www.nordljus.net har...Kram

kvack sa...

Försök sy själv, det är inte så svårt.

Hem och Lycka sa...

Jag tycker de blev supersnygga!

Amoroso sa...

Kolla in Ellos, Josefssons och Halens, för att hitta stolsdynor som inte skiljer sig så mycket från de andra alternativen!

♥ Pia... sa...

Hej...volangkjol helt klart..sy själv...eller gå in på www.Nyblomkollen.se där finns det oxå ..har ja för mej...

Karin Krut sa...

Nää tyvärr, jag har inte en aning om var man kan köpa en rak volangkjol. Du kanske kan sy själv ;) Inte så svårt.
Kram Karin

Sofia sa...

Hej!
Titta på lantlif.blogspot.com så hittar du volangdynor till stolar
mvh Sofia/Gröna huset