söndag 4 maj 2008

Lyktor uppåt väggarna

Hittade dessa vackra lyktorna i en inredningsbutik för ett tag sedan. Men var skulle de hänga? Jag är av ett sådant slag att jag köper först och funderar sen, känner ni igen er?! Så var skulle de då vara? Jag har aldrig varit någon beundrare av lyktor i fönstren. Hänglyktor är svårplacerade. Då kom jag på att de kunde hänga på en distans ut från väggen. En vanlig hyllkonsoll från Ikea vändes upp och ner så att den långa biten var den som stack ut från väggen. En stålögla i och vips, så hade jag tillverkat en väggupphängning för lyktor. Tv:n ska upp på väggen, därav lyktornas höga placering. Tänkte först måla konsollerna vita, men visst harmonerar eken fint med trägolvet?
Ett stort ekollon i fattigmanssilver fick också följa med mig hem. Silverrosen är från början en gammal ljusstake.

3 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Superfina lyktor, och ekollonet var ju bara SÅ vackert!!!

Kram, Jenny

<3

Hem och Lycka sa...

Kanonfina lyktor och vad smart tänkt med konsollen! Det hade jag aldrig kommit på.. Harmonerar snyggt med ekgolvet. kram!

Anonym sa...

Superfina lyktor! Jag är en ganska nybliven läsare av din blogg, men/och jag fastnade direkt! Ditt hem är jättefint och det är ren inspiration att läsa din blogg och kika på alla fina bilder. Det väcker min motivation och inspiration att fixa lite här hemma. Ha en trevlig dag! Kramar!