lördag 10 november 2007

Elementskydd, oljelampa och julstjärna...

Efter mycket snickrande ( inte av mig!) och knåpande ( av mig!) är elementskydd, fönsterkarm och dekoration på plats! Jisses vad ett elementskydd kan hotta upp en gammal 60-talslägenhet.











Oljelampan är från Menu och är gjord på samma sätt som man tillverkade speglar förr. Silverbelagd med ett lager glas utanpå. En verklig favorit!

Julen har gjort sitt intåg även hos mig. Nu kunde jag inte stå emot längre. Har länge letat efter en enkel vit pappersstjärna att ha i fönstret. Äntligen hittade jag en, på ÖB för 25 kr. Nästan så man skäms så billigt, och visst är den söt med sina små stjärnformade hål?

19 kommentarer:

Kamomilla sa...

Jättefina elementskydd! Vilket fräscht hem ni har!

Jag ler år din juliver. jag kämpar så jag också för att stå emot. Nu köpte jag en underbar dörrkrans av min väninna och jag kan inte stå emot så länge mera... sönt att vi är flera. Min man bara skrattar åt mig och skakar på huvudet.

Kristin sa...

Å, supersnyggt! Elementskydd skulle jag också vilja ha, jag tycker det är så fult när man ser elementen, och våra är verkligen fula!

En vit pappersstjärna på ÖB till det priset lät ju fantastiskt. Måste nog genast ge mig av dit för min gamla pappstjärna höll inte för en säsong till...

Hur gick det förresten - blev det där koskinnet vid soffan? Vi har också ett koskinn och jag tycker det är både snyggt och praktiskt. Lätt att dammsuga (hundens svarta hår kilar inte in sig) och om man spiller på det, är det bara att ta varmvatten + lite diskmedel så går fläckarna bort!

Ha en skön vintrig dag!
/Kristin

Ett hus i vitt sa...

Det blev ju jättebra med elementskydden!! Och stjärnan är ju supersöt, en sån vill jag också ha. Ska nog ta en tripp till ÖB. Tack för tipset! Kram, Anette

Unknown sa...

Men oj va fint!! Vilket pyssel... Jag har gjort girlanger i mina fönster med...visar lite längre fram! Kramisar Malin

Skatan sa...

Hej! Vad duktig du är. Jag bara laddar än så länge när det gäller våra blivande elementskydd. Önskade mig en överhandsfräs av ma och pa i ett svagt ögonblick. Fyller år på tisdag. Får se om de kommer ihåg...i så fall är elementskydden en smula närmare att realiseras. Gillar dina vackra bilder!

Sov gott!

Anonym sa...

oj det är nästan så jag måste åka de 6 milen till ÖB och köpa en sån stjärna... välkommen in till mig
gronahuset.bloggspot.se

Jill sa...

Vad du är duktig! inte illa o knåpa ihop ett sånt själv!
Visst är de fina julstjärnorna. Har likadanna men mina är från ullared! 19:- tror jag de kostade, *ler* man blir såå glad

ha en fin dag!
kram

Karin Krut sa...

Oj vilka fina elemetsskydd ni har gjort, verkligen fina!
Ha en skön dag
Kram Kairn

Granne med Selma sa...

Ser att du har en sån där divanfåtölj! Gud, så skönt att slänga sig ner i. Tjusigt med elementskydden också. Det blev pricken över i!
Kram

♥ Pia... sa...

hej..fina elementskydd...och sån tur med en sådan fin stjärna...PIA

♥ Pia... sa...

hej..fina elementskydd...och sån tur med en sådan fin stjärna...PIA

Nygammalt sa...

Vad snyggt du har fått det! Underbart.
Trist det där med boken, har själv gjort vissa affärer både i butik och tradera som jag trodde var ett fynd men sen så ska man ju såklart hitta något mycket billigare. Typiskt!!! Men du får glädjas över hur fin den är.
Kram.

Nygammalt sa...

Du får tävla vidare! =)
Kram.

Brunkullan sa...

Elementskydd är nått jag vill ha. Både här hemma och i stugan. Element kan verkligen vara FULA!!!

Ditt var jättesnyggt. Nått att härma kanske:-)

Susanne

Nygammalt sa...

Välkomment tillbaka igen.

Skatan sa...

Yeeei! Grattis till oss :)

Anonym sa...

Mycket fint blev det! Och jag ska också köpa en stjärna till fönstret. Till ÖB ska jag verkligen gå :) För nu i jul ska jag få en riktigt julig lägenhet! Det ska bli mysigt. Riktigt fin blogg, gillar den skarpt! Vi lär ses mer :) Kram

Ann-Catrin sa...

Jättehärlig blogg du har. Första gången jag tittar in..kikar runt bland alla vackra bilder. Kommer snart igen det lovar jag.
Har precis själv ett litet krypin nu, du får gärna hälsa på om du har tid och lust!

Ninis74 sa...

Gillar din blogg, kikar gärna in igen.
KRAMIZZZ